THORS

Forenkling økte salget

For å øke salget på nett, gikk THORS fra en standard hyllevareløsning til en skreddersydd bestillings- og betalingsløsning. Færre klikk for kunden, gir bedre resultater for butikken.

Utfordring

For matkasseleverandøren THORS var det ønskelig å få en enklere bestillingsprosess, idet man antok at mange potensielle kunder falt av i dette trinnet. Konvertering til salg er avgjørende for å lykkes for bedriften fra Toten.

Produktet var allerede godt nok, men forenkling av det å bestille en matkasse, samt bedre data om kunden i administrasjonsgrensesnittet var et klart mål. Nettstedet var tidligere bygget på en Wordpress-løsning med WooCommerce med liten grad av tilpasning til THORS' produkt. Hyllevareløsningen ble en hindring for økt salg. Derfor måtte det gjøres noen grep.

Løsning

Løsningen ble et MVP som kunne lanseres relativt raskt. Contentful ble brukt for enklere å kunne sette opp de ulike matkassene for hver uke. Antall klikk for å bestille ble kuttet kraftig ned.

Som betalingsløsning, valgte vi Klarna i stedet for PayPal, slik at kunden kan betale med kort, faktura, delbetaling eller konto. Klarna er mer etablerte i det nordiske markedet.

Den tekniske løsningen blir produsert som et "statisk generert nettsted", som henter data fra Contentful i det tidspunktet nettsiden bygges. Dette garanterer for en sikker og meget rask løsning. Der lastetiden for en side i et vanlig publiseringsverktøy kan være 2-3 sekunder, vil en statisk side som regel laste på 0,015 sekunder. Det er viktige sekunder for kunden som vurderer om han skal bestille.

Resultat

Det ble en markant økning i konverteringen. Administrasjon av de ulike matkassene, samt kundeopplysninger ble kraftig forenklet for Thors. Bedre datakvalitet, skaper grunnlag for mer forenkling og automatisering

Leveransen

Prosjekt: THORS
Tjenester: Digital rådgivning, E-handel

Høre mer om prosjektet?

Espen Holje

Daglig leder / partner
eh@escio.no
+47 97736111

Litt om kunden

Logoen til THORS

THORS leverer lokalproduserte matkasser under navnet "Klar Middag" i Mjøsområdet, med base på Østre Toten. Fokuserer på kortreist, tradisjonsrik og sunn mat.

Dekk og Felg

Lagde sin egen konkurrent

Selskapet Dekk og Felg ønsket å komme konkurrentene i forkjøpet, og ville ha en "digital dekkselger" for å utfordre seg selv, slik at kundene kunne kjøpe dekk enklest mulig.

Les kundehistorien